luni, 26 septembrie 2016

Postura si tinuta



In articolul acesta vei gasi informatii generale, definitii si posibile cauze ale problemei cu care te confrunti.

Informatiile prezentate nu inlocuiesc un consult medical de specialitate.


Fie ca esti adolescent, tanar, batran, femeie sau barbat, o postura corecta a corpului denota incredere, disciplina si echilibru interior.

 
Adesea, nu reusim sa ne pastram echilibrul si ajungem sa simtim ca intreaga lume este asezata pe umerii nostri. Fie ca ai un serviciu sedentar, la birou in fata calculatorului sau un serviciu mai dificil unde rezistenta fizica este importanta, sau acasa cand ne relaxam la un film sau la televizor postura noastra devine usor aplecata. Motivati de oboseala, de stres, sau diversele lucuri cu care ne confruntam avem tendinta sa aplecam umerii in fata si sa adoptam o tinuta mohorata, abatuta dar si inconfortabila. Postura aceasta, in cele din urma, va incepe sa iti provoace neplaceri, iar stucturile osoase incep sa se modifice in sensul ca se obisnuiesc cu aceasta pozitie nefireasca, iar adesea pot provoca neplaceri in zona superioara a spatelui. In plus, incercarea de a sta drept provoaca la randul ei neplacere motiv pentru care revenim la pozitia incorecta.


Ce este o postura incorecta?


O postura incorecta este aceea in care corpul nostru nu se afla intr-o pozitie de aliniere adecvata fata de axul nostru de greutate care este perpendicular in organism si se intersecteaza cu centrul nostru de greutate. Spre exemplu o postura corecta se poate observa la bebelusii care invata sa umble. Postura naturala este alinierea pe care o folosim instinctiv atunci când invatam sa mergem. Copii mici, exerseaza din nou si din nou, pana cand isi gasesc axul central care se aliniaza cu oasele, astfel incat sa isi poata tine capul drept si sa poata merge in pozitie verticala. Poti observa modul in care copii mici incep sa umble: posteriorul iesit in afara, burtile rotunde relaxate, iar coloana vertebrala dreapta. Ei par sa umble cu mandrie.

Pentru o postura corecta nu trebuie sa ne fortam sa ducem umerii in spate, sa scoatem pieptul in fata sau sa facem efort deosebit, trebuie doar ca muschii nostri sa fie relaxati si coloana sa-si recapete forma initiala natural dreapta.


Metode de preventie

·        
  •            Este evident ca statul la calculator sau indeplinirea de activitati monotone unde uitam sa ne controlam postura pot contribui la o pozitie incorecta a corpului si ulterior la discomfort la nivelul superior al spatelui. Prin reamintirea constanta de a ne contola felul in care umblam si stam pe scaun poate sa ajute la dezobisnuirea corpului de a avea postura aplecata, incorecta. 
  • ·         Cooperarea cu sisteme de stres, manevrarea inteligenta a stresului
  • ·         Meditatii, relaxare profunda, exercitii de relaxare


Ce pot eu sa fac?


Chiar daca ai doar o postura incorecta sau te deranjeaza spatele in partea de sus, sesizezi o malformare a coloanei sau o aplecare inainte mai pronuntata, cel mai important lucru este sa iti reamintesti mereu sa ramai drept, dar relaxat. Relaxarea muschilor, a erectorilor spinali, a muschiului psoas si a muschilor gluteus maxinus, cat si o repozitionare a zonei pelviene si sacrate vor declansa in organism o metoda de indreptare naturala a coloanei vertebrale si tu te vei simti instant mai inal si mai relaxat, te vei misca cu o mai mare usurinta. Practic, terapia Bowen grabeste procesul de realiniere naturala a coloanei pe care tu il faci in mod continent atunci cand sati jos sau umbli incercand sa iti tii spatele drept. Vei putea avea o postura corecta si naturala fara efort si te vei simti echilibrat.




Bowen se poate aplica concomitent cu alte tratamente care vizeaza problema in cauza.

Asadar, ne pastram speranta, cu dragoste si rabdare pentru ca exista terapia Bowen!



Pentru mai multe informatii contactati:

Terapeut Laura Muresan

0742 083 423

Cluj-Napoca



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu